Leuke en nuttige links

Clock

22 oktober 2018

Scorpion Buienradar

Met Anita naar Hilversum

28-05-2012

Deze 2e Pinkster(maan)dag hadden Anita en ik uitgekozen om naar het gezellige Hilversum te vliegen. Anita was daar (in ieder geval vliegend ;-) nog nooit geweest, dus zo gezegd zo gedaan. Ik had de PH-SVU gereserveerd van 15.00 - 18.00 uur en het was prima weer. Tenminste... zolang je vandaag van de kust wegbleef. Op de vliegclub heerste een bedrukte stemming en vernamen we dat een kist, de PH-SKJ gehuurd door een lid van de vliegclub, 's morgens van de radar was verdwenen na opgestegen te zijn van Midden Zeeland voor een vlucht naar Rotterdam. De zoekactie was nog in volle gang, maar werd sterk gehinderd door de dichte mist langs de kust.

Zelf moesten we nog diesel tanken en daarvoor moet je tegenwoordig naar Foxtrot taxiën, waar we even moesten wachten op de tankauto omdat deze net de voor de zoekactie gebruikte zoek- /reddingshelikopter van nieuwe brandstof aan het voorzien was.

Uiteindelijk stegen we rond 15:45 uur vanaf baan 24 op weg naar Hilversum via een Mike departure. Vandaar in een vrijwel rechte lijn naar vliegveld Hilversum waar baan 31 in gebruik was. Onderweg hadden we prachtig weer en ook in Hilversum was er nauwelijks een wolkje aan de lucht: CAVOK :-)!

Op Hilversum maakte ik eerst nog een touch&go, dat wil zeggen dat je landt maar daarna meteen ook weer opstijgt, een tijdens het lessen veelvuldig gebruikte manoeuvre ;-) Hierna landde ik, zodat met de landing straks in Rotterdam er weer 3 landingen op de teller stonden, altijd handig i.v.m. de 90-dagen regel!
 

De landingen verliepen keurig en na een kort ritje taxiën naar een parkeerplaats konden we de kist verlaten, om vervolgens eerst de landingen af te rekenen bij de havenmeester en daarna iets te drinken en eten op het drukke terras.  Voor het ruim aanwezige publiek was het wel jammer dat baan 31 in gebruik was, deze is namelijk het verst verwijderd van het terras...

 

EHHV Google Maps

 

We vertrokken weer rond 17.00 uur, over Utrecht en langs de IJssel - ja toch?, oh nee, de Lek - naar Romeo. Ik was nog niet eerder vandaar via reporting point Foxtrot (Feijenoord) en de Maas naar de Euromast en daarna Papa gevlogen, dus dat deden we bij deze. Met wederom een prachtig uitzicht over de stad, met nog steeds laaghangende mist in de verte, en op verzoek van de toren bogen we iets eerder af naar Papa, om even na 17.30 uur de PH-SVU weer keurig aan de grond te zetten op Rotterdam The Hague Airport. Het was weer een gezellig en zonnige vlucht!

Op de club vernamen we dat de SKJ inmiddels gevonden was op de 2e Maasvlakte, maar er was nog niets bekend over de inzittenden. Zelf moesten we nog de SVU in de hangar terugzetten, daar de vlucht achter ons gecanceled was. Dat terugzetten verliep deze keer, in tegenstelling tot de vorige keer toen er al 3 andere kisten in de hangar stonden, vlekkeloos (er stond nu dan ook maar 1 andere kist in de hangar :-D).

Deze keer geen foto's of GPS track.