Leuke en nuttige links

Clock

21 augustus 2018

Scorpion Buienradar

Touch&Go's op Midden-Zeeland

29-08-2012

Deze woensdag heb ik het inmiddels bekende, maar nog altijd fantastisch mooie 'rondje Zeeland' gevlogen, met een paar touch&go's op Midden-Zeeland Airport. Ik had voor deze vlucht een Piper gereserveerd en wel de PH-SRP. Na een belletje naar het Zeeuwse veld om mijn intenties door te geven en meteen het verzoek om de touch&go's via de club af te rekenen - dan is namelijk een overlandlanding om de t&g's af te rekenen niet nodig - kon ik vertrekken. Er was genoeg brandstof aan boord, dus vertrok ik zowaar keurig volgens vliegplan om 12:45 uur lokale tijd.  Via een Hotel departure zette ik rechtstreeks koers naar Midden-Zeeland Airport. Het zicht was prima, maar vandaag was er wel een behoorlijke en soms 'gusty' wind (windvlagen) vrijwel vanuit het zuiden. Een goede dag dus om crosswind landingen te oefenen :-)

 

Zeeland Airport

 

EHMZ VFR RW27 chart

 

Na  een klein halfuurtje vliegen heb ik vervolgens twee touch&go's gedaan op Midden-Zeeland, waarbij als verwacht de gusty wind het lastig maakte, maar gelukkig niet onmogelijk :-) En zoals gebruikelijk op een doordeweekse dag was het erg rustig in het circuit (lees: geen enkele andere kist aanwezig). Waarna ik vervolgens via een rechte lijn terug naar Oud-Beijerland ben gevlogen, waar ik van Rotterdam Tower de opdracht kreeg om op 1300 ft de Control Zone binnen te vliegen. Daarna via de Euromast en Papa naar Rotterdam - The Hague Airport en na de bekende 'cross the middle for a righthand circuit runway 24' opdracht en de 'cleared to land runway 24' klaring zette ik de kist rond 14.00 uur weer netjes aan de grond. De wind was in Rotterdam duidelijk minder.

Op naar de volgende vlucht!